راه های کاهش کلسترول

• هر روز را با آب پرتقال شروع کنید.

• هر روز بجای سه وعده غذای سنگین، ۶ وعده‌ غذای سبک بخورید. یعنی اولا” مقدار عذاهای مصرفی را کم کرده و آن را بجای سه وعده به شش وعده تقسیم کنید.

• ساندویچ‌هایتان را با نان کامل یا همان نان سبوس دار تهیه کنید.

• روغن زیتون (بکر) را در لیست غذائی خود قرار داده و مقدار زیادی از آن را مصرف کنید. یعنی هم عذاهایتان را با آن تهیه نمائید و هم بجای سسهای غنی و مضر تجاری از روغن زیتون و سرکه یا آبغوره استفاده کنید.

• قبل از دم کردن قهوه و یا چائی نصف قاشق چای‌خوری دارچین به آن اضافه کنید.

• تمام انواع لوبیا از جمله لوبیای قرمز، سبز، چشم بلبلی و حتی عدس و سایر حبوبات دارای مقدار زیادی فیبرهائی هستندکه می‌توانند به کلسترول‌های بد خون چسبیده و آن‌ها را جذب کنند.

• یک روز در میان گریپ‌فروت بخورید.

• جو دوستدار سلامت قلب شماست. محققان معتقدند که جو حاوی فیبر حلالی به نام بتاگلوکان است و مصرف منظم آن یعنی یک فنجان و نیم در روز می‌تواند میزان کلسترول بد را به میزان ۱۲ تا ۲۴ درصد کاهش دهد.

• عسل را جایگزین قند، شکر و مربا کنید.

• شبها قبل از خواب و قبل از مسواک زدن یک قاشق چای خوری(کوچک) عسل بخورید.

• مصرف زیاد میوه و سبزیجات برای همه توصیه می‌شود. اگر دارای کلسترول بالا هم نباشید باید مصرف این مواد غذایی را بیشتر کنید.

/ 1 نظر / 8 بازدید
مهرنوش

يه وبلاگ طراحي کردم و تمام کسايي که وبلاگ خوب و باحال دارند رو دعوت به تبادل لينک کردم . از تو هم دعوت مي کنم به جمع ما بياي . منتظر حضورتم . باي